Σας καλωσορίζουμε στην παρέα του Α΄ τμήματος του 2ου Νηπιαγωγείου Ν.Μουδανιών.

Παρασκευή, 31 Ιανουαρίου 2014

ΧΑΝΣΕΛ ΚΑΙ ΓΚΡΕΤΕΛ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Στα πλαίσια των δραστηριοτήτων φιλαναγνωσίας
κάθε εβδομάδα , ένα παιδί φέρνει ένα παραμύθι από το σπίτι του 
και μας το διαβάζει .

Η Κατερίνα λοιπόν μας είχε φέρει το βιβλίο 

Το διαβάσαμε  με μεγάλο ενδιαφέρον .

Μιλάει για ένα παιδάκι που έτρωγε συνέχεια γλυκά 
δεν έπαιζε με τα άλλα παιδιά 
ήταν αρκετά δυσκίνητο 
δεν μπορούσε να τρέξει και να σκαρφαλώσει σαν τα άλλα παιδιά 
γιατί έτρωγε μόνο γλυκά
και είχε όλα τα δόντια του χαλασμένα.







Το θέμα απασχόλησε πολύ τα παιδιά 
και πολλές ερωτήσεις γεννήθηκαν .

Και για εμάς η αφορμή να ξεκινήσουμε το πρόγραμμά μας για τη διατροφή.

Τη Δευτέρα έβαλα  τα παιδιά 
να δουν το  αγαπημένο μου παραμύθι 

Συζητήσαμε για το παραμύθι που διαβάσαμε !!!!!!!

Φυσικά αυτό που έκανε εντύπωση σε όλους ήταν το σπίτι της μάγισσας.

Βρήκαμε ομοιότητες στα δύο παραμύθια
Όπως ο Παύλος  αγαπούσε τα γλυκά έτσι και η μάγισσα
Ο Παύλος  δεν μπορούσε να τρέξει και να σκαρφαλώσει
 και η μάγισσα δεν έβλεπε καλά
και δεν ήταν πολύ δυνατή 
( γι αυτό η Γκρέτελ μπόρεσε και την έριξε στο φούρνο)

Ζωγραφίσαμε το σπίτι της μάγισσας.




























Είπαμε πως θα νοιώθαμε εμείς αν βρισκόμασταν μπροστά σε ένα τέτοιο σπίτι 
και τι θα τρώγαμε.



ΘΑ ΕΤΡΩΓΑ ΤΑ ΠΑΓΩΤΑ ΚΑΙ ΘΑ ΗΜΟΥΝ ΠΟΛΥ ΧΑΡΟΥΜΕΝΟΣ 
ΘΑ ΕΤΡΩΓΑ ΟΛΑ ΤΑ KINDER
ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΤΑΤΑΚΙΑ ΚΑΙ ΚΡΟΥΑΣΑΝ . ΠΩ ΠΩ ΤΙ ΩΡΑΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΗΤΑΝ 
ΘΑ ΤΑ ΕΤΡΩΓΑ ΟΛΑ 
ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΣΟΚΟΛΑΤΕΣ
ΟΛΑ ΤΑ ΓΛΕΙΦΙΤΖΟΥΡΙΑ  ΚΑΙ ΤΙΣ ΣΟΚΟΦΡΕΤΕΣ

ΤΙΠΟΤΑ ΔΕ ΘΑ ΕΤΡΩΓΑ . ΘΑ ΕΦΕΥΓΑ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Γιατί  δεν έβλεπε καλά ;


ΓΙΑΤΙ ΕΤΡΩΓΕ ΠΟΛΛΑ ΓΛΥΚΑ ΚΑΙ ΕΙΧΕ ΖΑΧΑΡΟ 
ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΤΡΩΓΕ ΦΡΟΥΤΑ 
ΔΕΝ ΕΤΡΩΓΕ ΨΑΡΙ 
ΔΕΝ ΠΗΓΑΙΝΕ ΣΤΟ ΓΙΑΤΡΟ 

Δεν αφήσαμε όμως να περάσει απαρατήρητο 
και ένα πολύ σημαντικό μήνυμα για τα παιδιά.


ΟΧΙ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΠΑΜΕ ΣΕ ΞΕΝΑ ΣΠΙΤΙΑ 
ΔΕΝ ΜΙΛΑΜΕ ΣΕ ΑΤΟΜΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΜΕ 
ΚΑΛΑ ΕΚΑΝΑΝ !!!!!!!!!!!!!
ΟΥΤΕ ΓΛΥΚΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗ ΜΑΓΙΣΣΑ
ΔΕΝ ΠΑΊΡΝΟΥΜΕ ΤΙΠΟΤΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΞΕΝΟΥΣ



Βάλαμε σε μια σειρά τις εικόνες 
και προσπαθήσαμε να ξαναθυμηθούμε το παραμύθι .



Προσπαθήσαμε να μεταφερθούμε στο παραμύθι 

Φτιάξαμε το ζαχαρόσπιτο μέσα στη τάξη μας






                                                           

  Δραματοποιήσαμε το παραμύθι 

Τα παιδιά φτάνουν έξω από το σπίτι και τρώνε από τα γλυκά





                                                                   Εμφανίζεται η μάγισσα
                                                               


                                                                Τα βάζει να ξαπλώσουν




  Την επόμενη όμως κλείνει το αγοράκι σε ένα κλουβί.

                                                          Το κοριτσάκι όμως σπρώχνει τη μάγισσα μέσα στο τζάκι


Εμάς όμως δε μας άρεσε καθόλου αυτό το τέλος .
Αποφασίσαμε λοιπόν να το αλλάξουμε .

Τα παιδάκια έγιναν φίλοι  με τη μάγισσα 
και αποφάσισαν να τη βοηθήσουν να   τρώει πιο σωστά.

Συζητήσαμε και αναρωτηθήκαμε γιατί τις άρεσαν τόσο πολύ τα γλυκά .
Είπαμε διάφορες απόψεις .

Μήπως όμως να ρωτούσαμε την ίδια ;;;;;;;;;;;

Επ   κοιτάξτε ποιος ήρθε !!!!!!!!!!!!!


Για να τη ρωτήσουμε λοιπόν !!!!!!!!!!




Ένα παιδί ρωτάει και ένα κρατά τη μάγισσα και απαντά 

-ΓΙΑΤΙ ΣΟΥ ΑΡΕΣΟΥΝ ΤΑ ΓΛΥΚΑ ;
- ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΝΟΣΤΙΜΑ 
- ΑΠΟ ΠΟΤΕΤΡΩΣ;
-ΑΠΟ ΠΟΛΥ ΜΙΚΡΗ 
-ΦΡΟΥΤΑ ΔΕ ΤΡΩΣ ;
- ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΓΛΥΚΑ 
-Η ΜΑΜΑΣΟΥ ΔΕ ΣΟΥ ΕΔΙΝΕ ΦΡΟΥΤΑ , ΣΑΛΑΤΕΣ ΦΑΚΕΣ , ΚΟΤΑ ;
-ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΓΛΥΚΑ .ΚΑΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΤΡΩΓΑ ΚΡΟΥΑΣΑΝ.
-ΞΕΡΕΙΣ ΝΑ ΜΑΓΕΙΡΕΥΕΙΣ ;
-ΜΟΝΟ ΓΛΥΚΑ κτλ 

Της είπαμε λοιπόν ότι θα τη βοηθήσουμε να μάθει να τρώει από όλα τα φαγητά.
Τι θα πρέπει λοιπόν να μάθουμε στη μάγισσα 
αλλά να μάθουμε κι εμείς  
για να τρώμε όλοι σωστά !!!!

Τα παιδιά μου είπαν τα ερωτήματα τους 
τα κατέγραψα σε χαρτάκια
και τα κολλήσαμε όλοι μαζί σε ένα χαρτόνι 










και έτσι  δημιουργήσαμε  το σχεδιάγραμμα του θέματος μας 
συμμαζεύοντας τις ερωτήσεις των παιδιών.



Παρασκευή, 24 Ιανουαρίου 2014

ΤΟ ΚΟΥΤΙ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΣ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΣ .

                                                       


    Συνεχίσαμε τις δραστηριότητες  φιλαναγνωσίας.

Διαλέξαμε από το παραμύθι
<< Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΧΝΟΥΔΩΤΟΣ >>

τις λέξεις που ήταν με  έντονα μαύρα γράμματα .

Χωριστήκαμε σε τρεις ομάδες .
Κάθε ομάδα πήρε μία λέξη  
σε διαφορετικό χρώμα χαρτί .
και έπρεπε να μαζέψει τα γράμματα από τη λέξη που ήταν σκορπισμένα στην αυλή
και να ανασυνθέσει  τη λέξη 



                                                                        Φύγαμε !!!!!!!!!!!









Προσπαθήσαμε να βρούμε 
κοινά γράμματα ανάμεσα στις λέξεις 
και να τα <<ενώσουμε >> με το σώμα μας







<<Ωχ κυρία είναι πολύ μακριά το άλλο>>

                                                               Α!!Το βρήκα !!!!!!


 Στη συνέχεια παίξαμε ένα παιχνίδι σαν τη γνωστή κρεμάλα .

Οι λέξεις ήταν κάπου που τις έβλεπαν τα παιδιά 


Βάλαμε αριθμούς .



Τα παιδιά έπαιρναν από κάτω κάποια γράμματα .

Αν δεν υπήρχε στη λέξη που είχα διαλέξει τη βάζαμε στην άκρη .

Αν υπήρχε τη έβαζαν κάτω από τον αριθμό που τους έλεγα 





Σήμερα υποδεχτήκαμε τους γονείς .

Ετοιμάσαμε τη τάξη .





Όταν ήρθαν 

Έδειξα στα παιδιά και στις μαμάδες 

<,ΤΟ ΚΟΥΤΙ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΣ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΣ>.



 Το ανοίξαμε 





Το παραμύθι και υλικό για τη κάθε ομάδα 

Η Ειρήνη μας διάβασε το παραμύθι 



Η πρώτη ομάδα έπρεπε να ενώσει την εικόνα 
να τοποθετήσει μέσα και τα παιδιά της ομάδας 
με κατάλληλα ρούχα 
και να δώσει ένα τίτλο.




Η δεύτερη να φτιάξει τα παζλάκια με τους ήρωες
 και να μας τους συστήσει όπως τους φαντάζεται




και η τρίτη 
να βρει από το κείμενο τις λέξεις για το Χνουδωτό με τα σκούρα γράμματα 
να τα κολλήσει 
 και να φτιάξει το δικό της χνουδωτό
που κρατά αγκαλιά τα παιδιά της ομάδςα.




Και δούλεψαν όλες οι ομάδες καταπληκτικά 

Α ΟΜΑΔΑ





Β ΟΜΑΔΑ


ΚΑΙ  Γ ΟΜΑΔΑ







Στο τέλος κάθε ομάδα έγραψε τις εντυπώσεις της από το παραμύθι



και τα βάλαμε όλα μαζί στο βαζάκι που ετοιμάσαμε








ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ 
ΤΙΣ ΜΑΜΑΔΕΣ ΤΗΣ ΤΆΞΗΣ ΜΑΣ 
ΠΟΥ ΜΑΣ ΒΟΗΘΗΣΑΝ 
ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ ΔΙΠΛΑ ΜΑΣ ΣΕ ΟΤΙ ΤΙΣ ΖΗΤΑΜΕ. 


ΚΑΛΟ ΣΑΒΑΤΟΚΥΡΙΚΟ